Danskerne elsker Facebook – derfor skal du naturligvis annoncere på mediet
Facebook er nok det største sociale medie i Danmark, hvor 4 ud af 5 danskere har en bruger. Derfor er Facebook annoncering et oplagt sted at annoncere i og med at du når ud til rigtig mange mennesker. Det gode ved Facebook annoncering er også, at du har mulighed for at justere dine annoncer således at du rammer dine forbrugere ud fra adfærd – altså hvem som muligvis kunne være interesseret i at købe dit produkt. Fordi Facebook ved meget om sine brugere, så er det også nemt at kunne segmentere kunderne bedre således at du kun rammer folk som rent faktisk er potentielle kunder – dette gør Facebook annoncering til et smart redskab som er en unik mulighed for kun at ramme de forbrugere som er relevante at ramme.
Mulighederne på Facebook er uendelige – så det er bare med at udnytte dem!
Det er helt vildt hvilke muligheder du har på Facebook for annoncere – og hver annonceform har sine fordele alt efter hvilken virksomhed man arbejder med. Du har for eksempel mulighed for at lave en form for karrusel annoncering, hvor du kan vise et større udpluk af dine produkter blot ved at swipe til højre. Udover karrusel muligheden, så er det også muligt at få en lille video på Facebook som viser dit produkt. Det viser sig nemlig, at videoer generelt set er en rigtig god måde at annoncere på – mange spår derfor video til at være fremtiden inden for annoncering. Du kan også blot bruge almindelige stillbilleder eller billeder som ændrer sig. Mulighederne er mange på Facebook!
Er Facebook det rette medie for min virksomhed?
Det kan være svært at svare på, om Facebook annoncering er det rette medie for dig da der er mange faktorer som spiller ind. Du kan dog altid rådføre dig med nogle folk som arbejder med dette til dagligt. Der vil jeg anbefale dig at kontakte et bureau som arbejder med Facebook annoncering, da disse er rigtig gode til at sætte sig ind i din virksomhed og guide dig igennem den jungle som online marketing nu engang er.